Mijn foto
''Beneath the make-up and behind the smile I am just a girl who wishes for the world.'' - Marilyn Monroe

Volgers

Mogelijk gemaakt door Blogger.
vrijdag 10 juni 2011

Vakantie make-up


Voordat ik op vakantie ging had ik uitgezocht wat voor make-up ik mee zou nemen. Ondanks dat ik maar een weekje weg was had ik toch nog een behoorlijke toilettas vol. Maar heb ik alles gebruikt wat ik mee had? Wat had ik überhaupt mee?

Ik had twee 'setjes' gemaakt. Een setje dat bestond uit basis make-up voor overdag en een setje met avond make-up voor het uitgaan. De basis make-up bestond uit:
- bronzer (Refined Golden, MAC)
- Mascara (Lashes to kill, Catrice)
- Oogpotlood (noir, Lancome)
- Wenkbrauwpotlood + gel (nr. 09, Hema)
- Concealer paletje (Catrice)
- Oogschaduwsetje (Meet me at the bonfire)

Dit oogschaduwsetje vond ik goed bij de daily make-up passen, aangezien dit vooral aarde/bruin tinten heeft. Over dit paletje heb ik overigens al eens een artikeltje geschreven.
Als avond make-up gebruikte ik dezelfde producten alleen verving ik het oogschaduwdoosje door een doosje met shimmery en wat donkere smokey kleuren (Ice Cola, Mikyajy). Hiermee kon je een lekkere heftige ooglook maken en was erg geschikt voor het uitgaan. Verder had ik twee lippenstiften, twee lipglossjes en twee lippenbalsems mee.


De twee lippenstiften, summer love en paris van NYX heb ik beide gebruikt. Summer love echter alleen met één van de lipglossjes die ik mee had eroverheen. Vond ´em anders net iets te licht, doordat ik wat bruiner geworden was. Ook de lipglossjes heb ik beide gedragen. Ik had Dazzling Violet mee van Sephora en Pink Show van Catrice (LE, Enter Wonderland collectie). Het enige wat ik niet gebruikt heb is één van de lippenbalsems. Ik had Rosebud salve mee en een I love... lippenbalsempje van Douglas. Die laatste heb ik niet gebruikt. Ik vind mijn Rosebud zo fijn dat ik niet de behoefte had om een andere te gebruiken.



De producten die ik het meest gebruikt heb zijn mijn bronzer en mijn Rosebud salve. Natuurlijk ook mijn wenkbrauwpotlood.


Ik heb het dus blijkbaar van te voren goed ingeschat wat ik zou gaan gebruiken. Je kunt je misschien nog afvragen waarom ik geen foundation mee had, aangezien dit bij basis make-up hoort. In de zomer vind ik het totaal niet fijn om foundation op te hebben. Ik heb het idee dat het gaat 'glijden' door de warmte/zweet. Om dit te voorkomen doe ik het niet op. Ik heb wel prep + prime powder van MAC, maar op vakantie vind ik dat op één of andere manier te veel gedoe. Daarnaast is het ook weleens goed om je gezicht eventjes te laten luchten. ;)

1 reacties:

robin zei

ik vind foundation ook niet fijn in de zomer XD voel ik me zo vies lol