Mijn foto
''Beneath the make-up and behind the smile I am just a girl who wishes for the world.'' - Marilyn Monroe

Volgers

Mogelijk gemaakt door Blogger.
dinsdag 14 juni 2011

Doctor, I've got a pimple!



Onzuiverheden. Bijna iedereen heeft ze wel. Natuurlijk kan je hier wat aan doen. Hier volgen wat tips die bij mij goed tegen puistjes werken. Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Allereerst: don't touch! Als je er aan gaat zitten dan verspreid je bacteriën, waardoor de puistjes alleen maar erger worden. Als je het dan toch niet kan laten, zorg er dan voor dat je handen heel goed schoon zijn. Dit doe je door anti-bacteriële zeep te gebruiken, maar liever gewoon niet aanzitten.

Vaak hoor je dat mensen het advies geven om je onzuiverheden weg te scrubben. Pas hier mee op! Doordat scrubs net wat te hard kunnen zijn, kunnen ze je puistjes irriteren. Het zorgt ervoor dat het langer duurt voordat je puisjes weg gaan. Gebruik het liefst een hele milde scrub en wees extra voorzichtig bij de gebieden met puistjes.

Gezichtsmaskertjes tegen onzuiverheden kun je natuurlijk ook plaatselijk aanbrengen. Een ideaal gezichtsmasker tegen onzuiverheden is het Mint Julep masker van Queen Helene. Deze breng ik plaatselijk aan op mijn puistjes en laat dit dan altijd even intrekken. Je zult zien dat je puistjes droger zijn.

Trust me, hele agressieve producten tegen puistjes werken echt niet! Ik heb zelf meegemaakt dat na het gebruik van Clearasil het allemaal erger werd. Mijn gezicht werd rood en de puistjes gingen zeker niet weg! Als je onzuiverheden hebt moet je juist lief zijn voor je huid. Gebruik milde producten en verzachtende crèmes. Vergeet niet met een onzuivere huid, en met een gewone huid ook trouwens, altijd goed je make-up eraf te halen 's avonds. Zo wordt de kans op het krijgen van onzuiverheden al verminderd.

0 reacties: