Mijn foto
''Beneath the make-up and behind the smile I am just a girl who wishes for the world.'' - Marilyn Monroe

Volgers

Mogelijk gemaakt door Blogger.
maandag 9 mei 2011

Essence Stampy setje

In de Nail-Art collectie van Essence zit een leuk stempelsetje voor je nagels. De meeste mensen kennen dit ook wel van Konad, het merk dat oorspronkelijk met nagel stempels begon. Het setje is in tegenstelling tot Konad iets goedkoper en makkelijker verkrijgbaar. Het Konad setje is namelijk alleen op internet verkrijgbaar. Het Essence setje heb ik bij het Kruidvat gekocht, maar was best even zoeken. Alleen de grotere Kruidvat's verkopen het en is te vinden in de Essence nail-art rek.
Al veel eerder had ik deze manier van nail-art, het stempelen van je nagels, op internet gezien. Ik had altijd het idee dat het nog best lastig zou zijn om aan te brengen, maar ik kan je vertellen: It's super easy! Tuurlijk, de eerste keer zal niet perfect gaan, maar daarna zal het zeker beter worden. Je ziet zelfs per nagel al verschil. Voor iemand zoals ik, die nog nooit nail-art heeft gedaan, is dit een leuke uitkomst.


Het setje bevat een stempel, een schraper en een sjabloontje. Daarbij heb ik een speciale nagellak gekocht die bedoeld is voor het stempelen. Deze is wat dikker van substantie dan de normale nagellakjes en hierdoor is het stempelen makkelijker. De stempel nagellak is in twee kleuren verkrijgbaar: zwart en wit. Voor het setje en de nagellak samen was ik zo'n €4,50 kwijt. Cheap!


v.l.n.r. Schraper, stempel, sjabloon en stempel-nagellak

Voor degenen die niet precies weten hoe het stempelen werkt, hieronder een korte uitleg:
1. Breng de nagellak aan op het het plaatje dat je op je nagels wilt hebben. Een royale laag, zodat het plaatje wat je wilt goed 'gevuld' is.
2. Ga met de schraper in een snelle beweging er overheen, hierdoor wordt het oppervlak glad.
3. Nu is het tijd om de stempel erbij te pakken. Je drukt de stempel op het plaatje waar je de nagellak overheen hebt gedaan. Wat bij mij goed werkte is de stempel een beetje duwend heen en weer te bewegen over het patroontje. Op deze manier komt de nagellak goed op de stempel te zitten.
4. Breng de stempel aan op je nagels in een horizontale beweging. Dit doe je door de stempel op je nagel van links naar rechts te duwen. Tussen het aanbrengen op de stempel en op je nagels moet niet een te lange tijd zitten, anders droogt de nagellak op. Ga snel en precies te werk


Sterretjes patroon, er zitten nog meer plaatjes op het sjabloontje

Et voilà! Je nagels zien professioneel uit in een hand-om-draai.

Tip: Leg onder alle spulletjes een A4 papier/krant/keukenrol, het wordt gegarandeerd een kliederboel! ;) Daarna goed schoonmaken met nagellakremover en een watje. Fijne is, is dat het allemaal herbruikbaar is en je er dus lang van kunt genieten! Ik zeg: yay voor Essence!

2 reacties:

Anoniem zei

Bij mij wil het schrapertje niet schoon hoe maak jij dat schoon?

Peace of Beauty zei

Ik doe wat nagellakremover op een watje en dep dat er overheen. Niet wrijven want dan blijft het watje aan het schrapertje hangen. Het watje moet lekker doorweekt zijn. :)